Tänane tööturg
areneb meeletu kiirusega. Sellepärast on oluline ettevalmistada sellisi õppijaid, kes
suudavad nende kiirete muutustega kaasas käia. Õppimine algab tänapäeval juba
väga varakult ja seda tuleb teha sihikindlalt ning eesmärgipäraselt.
Ettevõtlikkus on tänaseks kasvanud üha suuremaks võtmeks edukaks olemise
juures, kuid siiski ei tohiks ära unustad muude pädevuste toetamist. Selleks,
et õppimine oleks edukas, tuleb päädida ideaali poole. Lisaks varasemast
suuremale õpetaja ja õppejõu toetusele õpetamispraktikate muutmisel on vaja ka
üle vaadata haridussüsteemi eri tasandite osad, näiteks hindamissüsteemid. Ka
õpetajat ja õppejõudu tuleb hakata hindama õppijakeskselt. Samuti vajavad ka
õpetaja ja õppejõud sarnaselt õpilasele tuge- mitte ainult koolituste näol,
vaid ka meeskonna liikmete näol. Kui soovitakse midagi muuta siis peab kogu
haridussüsteem selle suunas liikuma. See tähendab aina suuremat koostööd eri
pooltega. Õpetajast peaks saama õpilaste eeskuju. Kui rääkida aga
ettevõtlikusest, siis võib õppijal puudu jääda selle rakendamisest tööelus.
Selleks, et aru saada kuidas toimivad erinevad ettevõtted, tuleb leida
lahendusi mis toovad kasu kellegi probleemidele. Samuti on ka haridussüsteemis,
ainult õpetaja ja õppejõud ei ole osa süsteemist ning nemad ainukesena ei pea
kandma vastutust muudatuste eest. Uuendused peavad ka muutma midagi reaalselt,
mitte päädima vaid õpiväljundite õmbersõnastamise või uue valikaine
lülitamisega õppekavasse.
Artikkel keskendub eelkõige hariduses muudatuste
tegemisele, et see oleks arendavam ja ettevalmistatum tööeluks. Olen kõigega
nõus mis M.Täks artikklis mainis ja välja tõi. Omalt pool lisaksin veel selle,
et hariduse paremini omandamiseks on alati positiivselt mõjunud praktilised
ülesanded ja tööd, sest ka tööelus toimub see reaalselt, mitte kellegi teadmisi
tsiteerides. Muidu väga õpetlik ja arukas artikkel, huvitav kõigile, kes võtavad
osa hariduse paremini omandamisest ja selle edasi andmisest.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar