teisipäev, 13. jaanuar 2015

Kiri sõbrale - kirjandusest, vol 3 - 11LR

11. klassid tõmbavad otsi kokku kirjanduskursusega "Kirjanduse põhiliigid ja žanrid". Kursuse lõputöö üks ülesanne oli kirjutada sõbrale kiri, milles antakse ülevaade kursuse olulisematest teemadest. Avaldame blogis mõned kirjad. 


Tere, sõber!

Pole sulle ammu kirjutanud ega midagi sinust kuulnud. Kuidas sul läinud on? Mis uudist sul Hiinast ette on kanda? Kas tervis on hea?

Igatahes, kirjutan sulle peamiselt, kuna mul lõppes väga huvitav ja mõteterohke kirjandusekursus, mis kestis pool õppeaastat. Nüüd tahaksin sinuga oma teadmisi ja mõtteid natuke jagada.
Alustaksin sellest, mida ma lugesin. Lugesin Kurt Vonneguti „Tapamaja, korpus viis“, mis oli üpriski raske lugemine, kuid siiski loetav. Ma ei hakka selle tegevust kirjeldama, kuna sellest on üsna raske aru saada. Lugesin veel J. W. Goethe „Fausti“ esimest osa ja jaan Krossi „Keisri hullu“, viimane on sel aastal kõige huvitavam lugemine kohustusliku kirjanduse seast olnud. See oli hea raamat, sest seal oli tegevus kogu aeg täies hoos ja seda ei olnud igav lugeda. Sisu kohta võid ise uurida internetist.
Lisaks lugemisele sain palju materjali näitekirjanduse ja üleüldse teatri kohta. Näiteks vana ja uue teatri kommete erinevustest ja sarnasustest.
Kordasime ja saime natuke uutki teada romaani kohta. Lisaks mainitule õppisime veel väga palju muud, millest ma praegu ei kirjuta.
Segaseks jäi ikkagi E. A. Poe luuletus „Kaaren“. Mulle ei saanud selgeks selle luuletuse sõnum. Ehk oskad sina mulle sellest järgmises kirjas kirjutada? Sellega lõpetan oma kirja. Jään suure huviga ootama su kirja!
Parimaga!

Aleksander Salum, 11LR
 

Kommentaare ei ole: