teisipäev, 27. jaanuar 2015

Ühe luuletuse peegeldus: Heljo Mänd "Kõrgel on kõiksus"



Kõrgel on kõiksus.
Rohi küünitab kaela.
Tuulelohe, võta mind
oma tuulepaela!

Vii mind vaatama
maailma hinge.
Kõrgel ehk viivuks
olen minagi ingel.

Seistes silmitsi
taevase väega,
suudan end jagada
helde käega.


Kõige rohkem meeldis mulle luulekogust just see luuletus. See on kuidagi nii ilus luuletus. Selle sisust või mõttest saan ma aru nii, et siin otsitakse vabadust. 
„Vii mind vaatama maailma hinge“ - vii mind kõrgele taevasse vaatama, mis siin maailmas toimub. Et ma näeksin seda kõike ise oma silmaga ja saaksin ka teisi suunata midagi paremini tegema. 

„Suudan end jagada helde käega“ sellest mõttest saan ma aru nii, et kui satud ükskord taevasse, siis saad aidata kõiki teisi ja jagada ennast kõigi vahel, kes veel maa peal elavad. Enne ta veel ütleb, et kui viia teda kõrgele, saab olla temagi ingel. Ehk ta tahabki minna ja suunata inimesi. Võib-olla kedagi konkreetset lähedast, keda ta maa peal aidata ei suuda ja selleks tahab ta minna kõrgele taevasse ja jagada ennast helde käega kõigi vahel keda kalliks peab. 

Eks iga inimene mõistab luuletusi erinevalt ja saab nende tähendusest ja mõttest hoopis teisiti aru. Võimalik, et selle luuletuse puhul ei tahtnudki autor öelda seda, mida mina arvan aru saavat selle luuletuse sisust.

Lizanna-Maria Jaanisk 11RK

Kommentaare ei ole: