teisipäev, 13. jaanuar 2015

Kiri sõbrale - kirjandusest, vol 4 - 11LR

11. klassid tõmbavad otsi kokku kirjanduskursusega "Kirjanduse põhiliigid ja žanrid". Kursuse lõputöö üks ülesanne oli kirjutada sõbrale kiri, milles antakse ülevaade kursuse olulisematest teemadest. Avaldame blogis mõned kirjad. 




Tere, sõber!
Selle kursuse kirjandusetunnid on olnud väga meeldivad ja huvitavad. Esimestes tundides me hakkasime rääkima kirjanduse erinevatest žanritest. Seal tuli põgusalt juttu lüürikast, tragöödiast, komöödiast, draamast ja eepikast. Sellega seoses tahan ma sinult küsida: kas sa tead seda, et sõna „lüürika“ tuleb kreeka keelest? Mina ka ei teadnud seda enne ja ma lihtsalt soovisin sulle seda öelda.
Samuti vastasime õppeaasta alguse tundides ära suvelugemise, mille eest suutsin mina kaks head hinnet saada. Pärast suvelugemise vastamist hakkasime tegelema novelliga. Novell tekkis Itaalias 14. sajandil tänu Boccacciole. Siis me veel rääkisime Tšehhovi novellidest. Alustasime sellest, mis oli tema novellide sõnum ja kas need sõnumid veel tänapäeval kehtivad.
Siis puudutasime lühijuttu natukene. Lühijutt on koomiline, aga samas traagiline.
Umbes paari tunni pärast sain ma ära vastata oma raamatu, mille läbi lugesin. Sain ilusti kirjutamise eest „nelja plussi“ ja olen tänaseni selles pettunud.
Pärast seda rääkisime romaanist, sellest, et see tekkis keskajal ja tuleneb romantilisest.
Siis tuli jällegi lugemiskontroll, „Fausti“ I osa peale, mis läks halvasti, aga õpetaja pole siiani järeltööd ära parandanud.*
Komöödiast oli järgmisena juttu. See tuleneb mingist sokulaulust.
Näitekirjandus oli järgmine teema. Saime teada jälle, et see tekkis dionüüsia raames. Rääkisime selle raames ka Shakespeare’ist.
Kursuse lõpupoole rääkisime lüürikast ja sonetist.
Ühesõnaga, minu kirjandusekursus oli mahukas ja emotsiooniderohke. Milline oli sinu oma.
Üks huvitav mõte oli, et õpetaja on korrutanud meile sadu kordi, et ilma lugemata ei tee me eksamit ära. Olen sellepärast isegi ajalehti lugema hakanud. 

Martin Pill, 11LR

* Õpetaja kommentaar: järeltöö oli ammu parandatud, hinnegi minu päevikus kirjas ja Martinile öeldud, aga e-kooli jõudis see tõesti suure hilinemisega. 

Kommentaare ei ole: