teisipäev, 13. jaanuar 2015

Kiri sõbrale - kirjandusest, vol 1 - 11LR



11. klassid tõmbavad otsi kokku kirjanduskursusega "Kirjanduse põhiliigid ja žanrid". Kursuse lõputöö üks ülesanne oli kirjutada sõbrale kiri, milles antakse ülevaade kursuse olulisematest teemadest. Avaldame blogis mõned kirjad.




Tere, Tõnn!
Vabandust, et eelmisest kirjast nii palju möödas on. Koolis on nii palju vaja õppida, et võib kohe hulluks minna. Kirjanduses toimus kursusetöö, kus pidime ühele sõbrale kirjutama kirja, mis hõlmaks kõiki selle kursuse teemasid ja noh, mina nüüd siis kirjutan sulle.
Lugu algas siis lüürikaga. No kujuta nüüd ette, et on esimene koolinädal ja meie hakkame kohe lüürikast rääkima… Algul käis see mõte vastu, ava mida rohkem kuulasin õpetaja juttu, seda huvitavam hakkas. Esimese asjana sain teada, et lüürika on vanem kui kiri, mis on… vau! Ikka väga vana.
Peale lüürika võtsime ette dramaatika ja eepika, aga neist pole suurt midagi rääkida, nii et liigume edasi. Järgmisena tuli romaan, mis on samuti põnev, sest seal põimuvad armastus ja tapmised ja muu selline, mis mulle väga meeldib. Muidugi tegi õpetaja jutu 100 korda huvitavamaks oma kehakeele ja hääl(t)ega.
Siis, natukene enne vaheaega võtsime ette komöödia. Muide, kas sa teadsid, et kui ajas tagasi minna, tähendas komöödia teiste pilkamist? Ei? Mina ka mitte. Edasi tulid draama alaliigid, mille juures ma kaua ei peatu, sest järgmine teema on põnevam.
Renessanss ja William Shakespeare! Esimesest ma palju ei räägi, aga teisest kirjutan paar märksõna, mida peaksid kõik teadma. Shakespeare’il oli ainult külakooli haridus! Mõtle, tänapäeval ei saa sa selle haridusega koristajakski, aga temast sai näitekirjanik! Kas sa teadsid, et Elizabeth I ehitas teatri Shakespeare’i jaoks? Jaa, see kannab nime The Globe.
Edasi tuleb viimane teema: sonett. Polnud minu jaoks huvitav teema, nii et ma ei hakka sind sellega tüütama.
Räägi mulle enda kirjandustundidest, me peaks olema kuskil samal maal. Pean praegu minema.
Oli meeldiv!

Elena Pärn, 11LR

Kommentaare ei ole: